|
|
0
Pomysł autobusu "na telefon" jest rozwiazaniem problemu komunikacyjnego dla mieszkańców wielu peryferyjnych dzielnic Krakowa.
Autobus "na telefon" jest atrakcyjną - bo tańszą alternatywą dla taksówek. Telebusy to pomysł włoski, świetnie sprawdzający się we Florencji i innych europejskich miastach.
W ramach tego zadanie MPK chce spełnić równocześnie ważny postulat Komisji Europejskiej, jakim jest zapobieganie wykluczeniu społecznemu - centrala tych linii ma być obsługiwana przez osoby niepełnosprawne. Sam projekt zaś ma uatrakcyjnić również peryferyjne obszary, a także zaktywizować osoby zagrożone wykluczeniem
System jest bardzo prosty: autobus stoi w zajezdni i czeka na sygnał dyspozytora. Ten po zebraniu zgłoszeń od pasażerów mieszkających w okolicy kontaktuje się z kierowcą i podaje mu trasę przejazdu. Autobus zbierając po drodze pasażerów wiezie ich do najbliższego punktu przesiadkowego.
|
|
Autobusy na telefon na terenie Rybitw i Podwierzbia
Pomysł "giętkich linii" okazał się bardzo dobrym rozwiązaniem dla mieszkańców Rybitw i Podwierzbia.
W ciągu czterech miesięcy z usługi skorzystało ponad 3367 pasażerów, a popularność pomysłu ciągle rośnie, mimo regularnie kursujacych autobusów nr 158 i 158. 7 listopada tele-bus wyjechał na swój tysięczny kurs. Forms Group
Testowe linie
Wytyczono testowe linie na których kursować będą autobusy (rejony Bieżanowa, ulice Podwierzbie, Rączna i Rybitwy)
Możliwe, że po dokonaniu pierwszych testów oraz wszystkich niezbednych uzgodnień z Prezydentem Miasta Krakowa, Zarządem Dróg i Komunikacji oraz Radami Dzielnic oferta giętkich linii zostanie rozszerzona na inne peryferyjne regiony Krakowa. Forms Group
Projekty nowych przystanków
Studenci krakowskiej ASP przedstawili ciekawe i innowacyjne projekty nowych przystanków, które w znaczny sposób bedą odróżniały się od przystanków pozostałych linii.
|
|
|