"Zintegrowana strategia kontroli dostępu w Krakowie", za swoje główne cele stawia rozszerzenie obszarów o ograniczonej dostępności dla samochodów oraz uporządkowanie kwestii parkowania w ścisłym centrum miasta. Działania te mają za zadanie stworzenie warunków dla rozwoju zrównoważonych i bardziej przyjaznych form transportu miejskiego jak: transport zbiorowy, rowerowy i pieszy. Innymi, nie mniej ważnymi, celami projektu są również eliminacja przejazdów tranzytowych samochodem prze obszar Śródmieścia oraz zwiększenia jego atrakcyjności dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu i mieszkańców.
Rozszerzenie strefy "B" przewidziane do wdrożenia w 2008 roku, w pierwszym etapie będzie obejmować:
ul. Dunajewskiego, Plac Szczepański - w związku z likwidacją parkingu na Placu Szczepańskim zostanie rozszerzona strefa "B" o odcinek ul. Dunajewskiego do ul. Garbarskiej oraz ulice wokół Placu Szczepańskiego.
ul. Podzamcze
od ul. Sradomskiej do ul. Straszewskiego - dla ochrony Wawelu i eliminacji tranzytu zostanie rozszerzona strefa "B" na kierunku Stradom-Powiśle (czyli obejmie oba kierunki ruchu). Powyższe ograniczenie nie będzie dotyczyło autokarów turystycznych, z uwagi na lokalizację przystanku u wylotu ul. Grodzkiej.
ul. św. Gertrudy
strona północna od ul. Sterowiślnej do ul. Sarego - eliminacja możliwości ruchu tranzytowego dla samochodów niemających uprawnień do wjazdu do strefy "B".
Proponuje się wdrożenie wszystkich zmian w organizacji ruchu w październiku 2008 roku, przy założeniu ukożczenia przebudowy Ronda Grzegórzeckiego. Wyremontowany ciąg: ul. Wita Stwosza - Rondo Mogilskie - Al. Powstania Warszawskiego - Rondo Grzegórzeckie.
W celu dokładnego zapoznania się z planowanymi zmianami zapraszamy do obejrzenia dołączonej mapy.
Prosimy o przesyłanie Państwa uwag i sugestii na aders e-mail Biura Infrastruktury Miasta: szostama@um.krakow.pl do 31 sierpnia 2008.
Zapraszamy również do wypowiedzi na temat planowanych zmian na naszym forum internetowym www.caravel-krakow.pl/forum
Forms Group